Monday, January 17, 2011

Stora priset för sömnlösa

Tjoflöjt!

I natt kunde jag inte heller somna. Hjärnan går på högvarv, vägrar stanna upp så att jag kan slappna av och bara sluta ögonen och försvinna för ett par timmar. Det börjar tyvärr bli vanligare och vanligare att jag inte kan somna. I natt tog dock priset.

Eftersom jag inte kunde sova ville jag inte väcka maria genom att vrida och vända på mig. Dessutom har jag läst någonstans att om man inte kan sova så ska man inte ligga kvar i sängen för då förknippar kroppen sängen med de känslor man upplever där, och om de känslorna inte är avslappnande kommer man inte att kunna slappna a vi sängen senare heller. Därför gick jag och kollade på tv för att koppla bort hjärnan ett tag. När klockan var runt halv 6 på morgonen hade jag dåsat till lagom mycket för att jag skulle vilja gå och lägga mig igen. Så då kröp jag ner i sängen ett par timmar innan väckarklockan ringde vid 0740. Love it.

Eftersom jag jobbar hemifrån idag spelar det kanske inte så stor roll om jag sitter med deg i huvet hela dan. Men det vore ju trevligt att kunna sova på nätterna.

Jag skyller på allt jag borde göra, allt jag försöker göra. Men det känns bara som om jag står och stampar på samma ställe hela tiden. Det kan ha med att göra att jag är värdelös på att få tummen ur röven och faktiskt ta tag i saker. Menmen, jag måste väl ändra på det om det ska bli nåt av det här.

Nu ska jag käka lunch och sen ska jag försöka hålla mig vaken hela dagen och försöka göra något vettigt.

Dagens visdomsord: Det är bättre att sova än att inte göra det.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Känner igen det där Bengan. Lösningen är "todolista". Skriv ner vad du ska göra imorgon, glöm skiten och viktigast av allt, ta tag i skiten dagen därpå!

/K.T

7:00 AM  
Blogger b_luthman said...

Jodå en sån lista har jag. Men jag är dålig på att glömma bort skiten, i natt sov jag dock som en gris. I går natt satt jag och kollade på "Cops" i alla de olika former som finns.

5:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

Smutsigt!

/K

5:44 PM  

Post a Comment

<< Home